vineri, 21 martie 2014

Primii mei papuci impasliti 2


Am inceput zilele trecute sa va povestesc aici cum am realizat primii mei papuci impasliti. Si am ajuns cu povestea pana in momentul in care urma sa incep procedeul impaslirii. 

Vazusem mai demult, intr-o emisiune TV cum se realizeaza impaslirea manuala a lanei, dar sincer nu am fost foarte atenta. Am retinut din acea emisiune doar faptul ca materialul tricotat dupa ce a fost spalat si-a redus dimensiunile. :D
Asa ca am inceput cautarile pe internet sa ma luminez cum se realizeaza impaslirea. Am urmarit cateva tutoriale si discutii pe bloguri de specialitate, dar majoritatea realizau impaslirea in masina de spalat, ceea ce pentru mine nu era chiar ce cautam, nu avea nici un rost sa folosesc un intreg ciclu de spalare al masinii pentru o singura pereche de papuci. Asa ca am "sapat" in continuare. Am cerut opinii si pareri pe un grup de crosetat si de acolo am primit un link unde cineva impaslea un material tricotat intr-un lighean cu un pic de sapun lichid. Am urmarit tutorialul si apoi m-am pus pe treaba. 

Am pus papucii intr-un recipient, am turnat peste apa fierbinte (nu suficient de fierbinte in prima etapa), am adaugat sapun lichid si am inceput sa ii amestec cu o lingura de lemn asa cum am vazut in filmare. Recunosc ca m-am plictisit destul de repede de invartit papucii in apa fierbinte (calaie mai degraba), asa ca am scos papucii i-am clatit de sapun si i-am pus la uscat. Dupa ce s-au uscat am observat ca nu s-au micsorat suficient si mi-am zis sa repet procedeul. De data aceasta am adaugat apa aproape clocotita si m-am pus pe amestecat din nou. Rezultatul a fost multumitor, nu chiar ca cel din fotografiile pe care le vazusem pe diferite site-uri cu lucruri impaslite, dar asemanator. Pentru o persoana incepatoare eu zic ca m-am descurcat. 

In fotografia alaturata va prezint papucii inainte si dupa impaslire.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu